A WiFi jel stabilabbá tétele és megfelelő beállításai

Ha az otthoni WiFi-nek gyenge a jele, eldobja a kapcsolatot vagy csak nem elég nagy a hatótávja, akkor talán most segíthetünk megoldani a problémát.

A WiFi egy mikrohullámú kommunikáció, ami rádióhullámokon keresztül működik, szerencsénkre annyira gyenge jelekkel működtetve, hogy az nem nyújt egészségügyi kockázatot.

Nem mindig van szükség új WiFi-s router vagy jeltovábbító vételére ha nem érezzük megfelelőnek a kapcsolatunkat, most pár pontban összegyűjtjük a gyakori gyenge pontokat, és a megoldásokat rájuk.

Jelenleg két frekvenciasáv van elterjedve, a 2.4GHz és az 5GHz, mindkettőben elérhető több csatorna is, a régebb óta ismert 2.4GHz-es frekvenciatartománynak (ami általában az alapértelmezett választás a routerekben) sajnos mára már több a hátránya mint az előnye.
Ezek a 2.4GHz körül mozgó frekvenciák nagyon gyakran zsúfoltak, zajosak, emiatt ha környezetünkben több router is van, és ráadásul hasonló csatornán, akkor nagy esély van arra, hogy adatvesztés miatt újra kell küldenie az adatcsomagot a routernek, így természetesen lassulást érzünk internetkapcsolatunkon, illetve gyakrabban dobja majd el eszközünk a WiFi kapcsolatot a routerrel.

Ennek ellensúlyozása képen választhatunk 11 frekvencia közül, 2412MHz -től 2462MHz-ig, és kisakkozhatjuk otthon, hogy melyik a legkevésbé zsúfolt, és a legstabilabb. Ez a frekvenciasáv ideális lehet kertes házakba például, de valószínűleg a legrosszabb választás lenne egy panel lakásban ilyet használni.

Wi-Fi-HaLow-διπλάσια-εμβέλε-319vgimq997d2b6rpk6sy2

A másik opciónk, hogy 5GHz-es frekvenciatartományra váltunk, ennek megvan azaz előnye, hogy gyorsabb kapcsolatra képes és kevésbé zsúfolt.

Hátránya sajnos, hogy a falakon kevésbé jut át ez a frekvenciájú rádiójel, így hatótávolsága rövidebb, de stabilabb lehet.
Ez lehet a legjobb választás például lakásokba, de kertes házban ha kint is szeretnénk rá csatlakozni, akkor problémák adódhatnak a betonfalak miatt. A sávnak megvan még azaz előnye, hogy támogatja az AC kapcsolatot, ami a jelenleg ajánlott, leggyorsabb otthoni felhasználású szabvány.

A csatornák ezen a sávon nincsenek szabályozva, az országok maguk dönthetik el, hogy melyeket engedik és milyen erősséggel szabad sugározni őket, de itt nyugodtan hagyhatjuk automatán a beállítást, hogy a router döntsön helyettünk.

A WiFi sugarak vetődése, és falakon való áthaladása.
A WiFi sugarak vetődése, és falakon való áthaladása.

 

Amennyiben ezen tippek ellenére sem vagy elégedett a jelenlegi WiFi sugárzóddal, akkor is vannak lehetőséged, azon kívül, hogy alufóliából tányért formálsz az antennája köré :).

Legtöbb esetben lehetőséged van cserélni a routeren lévő antennákat egy nagyobb DBi-sre cserélni, ezzel gyakran növelhető kicsit a hatótávolsága, ez darabonként 1000-3000Ft körüli összeg, tehát ha megbizonyosodtál róla, hogy a jelenlegi antenna/antennák a gyenge pont, akkor olcsóbb cserélni mint új routert venni.
Lehet akár jeltovábbítót is vásárolni, mely egy konnektorba dugható eszköz, ami rákapcsolódik WiFi hálózatunkra, és azt újult erővel továbbítja, ezt az eszközt érdemes olyan helyre tenni, ahol még stabilan képes kapcsolódni routerünkre.

Ha ezek a tippek nem segítettek növelni a hatótávolságot, akkor valószínűleg Neked nem az átlagfelhasználású eszközök között kell új eszközt nézned. Vannak speciális megoldások, például vásárolhatsz célzott antennát amivel nagyobb távolságra tudod továbbítani a WiFi jelet.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.